Zsolti / Dodge Stealth 3.0 R/T

Üdv, Zsolti vagyok és Ő lenne az én kis gépsasom. Kicsit kilóg a sorból, ugyanis nem egy tipikus amcsi verda. Benne japán szív dobog, Mitsubishi gyártotta amcsi piacra. Emiatt szegénykém világéletében alulértékelt volt. Az sem segített a helyzetén, hogy vele egy időben jelent meg a legendás Viper és így ki akart volna a garázsába egy 3000 köbcentis V6-os 200 lovas „rizsrakétát”, mikor lehetne egy ízig-vérig amcsi 8000 köbcentis V10-es 400 lovas is, nagyjából hasonló árban. Így nem is kapkodtak utána odakint. Viszont ennek köszönhetően nem sok szaladgál belőle az utakon, elég ritka típus. Tesójából a Mitsubishi 3000 GT-ből valamivel többet értékesítettek a világ többi részein.

Kapcsolatunk 2013 nyarán kezdődött, amikor is életem első autóját terveztem megvenni. Nem ilyesmiben gondolkodtam első körben, hanem valami hétköznapibb volt a cél. Aztán akkori kollégámnak volt egy ilyen, csak az övé a duplaturbós összkerekes fajta. Egy pénteki Nyíregyházi kocsikázós este után eldöntöttem, hogy előbb-utóbb kell nekem is egy ilyen. Pár napra rá szólt a srác, hogy van egy eladó, igaz csak a sima szívómotoros elsőkerekes, de első kocsinak pont elég is. Elmentünk megnéztük, de engem inkább akkor még a kíváncsiság hajtott, mintsem komoly vételi szándék. Aztán mikor megláttam és meghallottam a hangját ez egy pillanat alatt megváltozott. Az a tipikus szerelem első látásra érzés (komolyan, libabőr/heves szívdobogás), tudtam Ő az enyém lesz! Nem gondoltam volna, hogy lehet közel 250 km-en keresztül vigyorogni, de megtettem a hazafelé vezető úton(tuti aki látott az autópályán bolondnak nézett!). Azóta mint minden kapcsolatban nálunk is voltak hullámvölgyek, de kitartunk egymás mellett. 

Mostanában sajnos már kevesebb időm van vele foglalkozni, ami meg is látszik rajta. Nem mai gép, folyamatosan igényelné a törődést. Sokszor megfordult a fejemben az évek alatt, hogy eladom és beszerzek valami hátsókerekes V8-as bitang vadállatot, de sosem vitt rá a lélek, hogy tényleg megtegyem. Szívemhez nőtt a kis dög. Majd lehet egyszer nézek mellé valamit egyéb szórakozás céljából, de addig biztosan megmarad nálam!

2016 szeptemberében egy Dombrádon megrendezett találkozón csatlakoztam a V8 Fanatics csapathoz, azóta igyekszünk minden közös programon részt venni többek között a fantasztikus baráti társaság miatt(pacsi minden tagnak!).

Így a végére pedig pár nyers adat:
Motor: 3.0 V6 24V (226Le)
Nyomaték: 278 Nm/4500 rpm
Motor pozíciója: Orrmotor, keresztben
Szelepvezérélés típusa: DOHC (felül vezérelt, felül szelepelt, dupla vezérműtengelyes)
Szelepek száma hengerenként: 4 db
Üzemanyagrendszer: Többpontos befecskendezés
Meghajtás: Elsőkerék
Sebességváltó: Manuális (5 fokozatú)
Gyártási év: 1991
Végsebesség: 235 km/h
Fogyasztás: 10-15 L/100 km (lábméret/mosoly függő)

Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:

Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük