Robi / Chevrolet Camaro (Pajti)
![](https://i0.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-1.jpg?fit=1024%2C683&ssl=1)
1985 Chevrolet Camaro, becsületes neve Pajti.
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-2.jpg?fit=640%2C426&ssl=1)
Ő a második USA vasam. Az első egy merőben más kategória volt, egy 1980 Olds Delta 88(alias Bulimobil), nem túl izgága fajta 5,7 V8 dízel motorral. Menetteljesítménye körülbelül az Ifáéval vetekedett, hála a 105db 40 éves lónak és a kb 2 tonna önsúlyának(erre mondják hogy tömegautó? 😛 ) de legalább jó nagy tepsi. Voltam olyan elvetemült hogy egyszer ki is számoltam, kb. 11 négyzetméter 😀 Az a fajta jármű, aminek a gyorsulását naptárral szokás mérni 😀
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-7.jpg?fit=640%2C427&ssl=1)
Nade ezt a kis bevezetőt a kontraszt kedvéért írtam. Amikor elvitték a Bulimobilt, elég nagy hiányérzetem támadt, ennek ellenére nem akartam elkapkodni a vételt. Aztán egyszer Kovács Gabi cimboránk keresett fel a telekommunikációs kézi készülékemen, ugyanis Pajti új gazdira vágyott 😀 Mivel hallottam már előtte a kocsiról, és megfelelt minden követelményemnek(80-as évek, GM, V8, benzin, hátsókerékhajtás) nem gondolkoztam rajta sokat és Sneider Laci barátunkkal el is mentünk érte, hogy a továbbiakban se legyenek unalmas napjaim 😀 Két hétig voltam amerikai autó nélkül. Aztán a próbaúton és hazafelé meglepődve tapasztaltam, hogy nem úgy reagál a gázadásra ahogy az Olds.
![](https://i1.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-8.jpg?fit=640%2C427&ssl=1)
És én se úgy reagáltam. Mintha a gázpedálbowdennel húzták volna a számat a fülemig 😀 Rájöttem hogy ez a mosolypedál 😀 (A gépkocsi antidepresszánsként is javallott, beülsz, nyomsz egy kövéret, és úgy beszarsz hogy elfelejted a problémáidat! :D) De volt egyéb meglepi is hazafelé, ugyanis esős idő volt. A motor 5,0 V8 karbival, tuninggal, a váltó shiftkites automata(TH350), sperdifi. NEMKÉRDEZ! Szárazon se kell neki nagy gáz hogy keresztbeverje magát, gondolhatjátok az érzést a dízel után! 😀 Furcsa érzés volt, ijedten élveztem a történteket 😀
![](https://i1.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-6.jpg?fit=640%2C480&ssl=1)
Másnap már azon gondolkoztam mit kéne rajta projektelni, bár az autó majdnem teljes felújításon esett át. Csináltam sok apró projektet rajta, amolyan csinosítgatást, de ami komolyabb az a villamosság, ami jelenleg is tart. Aztán igyekszek, hogy akciókész legyen mire jön a szezon, hogy idén még több találkozóra eljussak J
![](https://i0.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-5.jpg?fit=640%2C360&ssl=1)
Fenntartása kb. harmadannyi mint az off autómnak, de ez az állítás csak akkor igaz ha nem nézzük a fogyasztást 😀 Hosszú távon az alja 12-13, de városba a 25 litert is elfogadja ha depressziós vagyok 😀
![](https://i1.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/03/dr-rr-4.jpg?fit=640%2C426&ssl=1)
Üdv, Robi voltam, V8 beteg…
u.i.: Le az etanollal!!!
Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:
21.V8 Fanatics Amerikai autóstalálkozó Levelek 2024 augusztus 18.
20.V8 Fanatics Amerikai autóstalálkozó Levelek 2024 július 6.
Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/01/road-sign-v8-dreamteam.jpg?resize=640%2C427&ssl=1)