Robi / Chevrolet Camaro (Pajti)

1985 Chevrolet Camaro, becsületes neve Pajti.

Ő a második USA vasam. Az első egy merőben más kategória volt, egy 1980 Olds Delta 88(alias Bulimobil), nem túl izgága fajta 5,7 V8 dízel motorral. Menetteljesítménye körülbelül az Ifáéval vetekedett, hála a 105db 40 éves lónak és a kb 2 tonna önsúlyának(erre mondják hogy tömegautó? 😛 ) de legalább jó nagy tepsi. Voltam olyan elvetemült hogy egyszer ki is számoltam, kb. 11 négyzetméter 😀  Az a fajta jármű, aminek a gyorsulását naptárral szokás mérni 😀

Nade ezt a kis bevezetőt a kontraszt kedvéért írtam. Amikor elvitték a Bulimobilt, elég nagy hiányérzetem támadt, ennek ellenére nem akartam elkapkodni a vételt. Aztán egyszer Kovács Gabi cimboránk keresett fel a telekommunikációs kézi készülékemen, ugyanis Pajti új gazdira vágyott 😀 Mivel hallottam már előtte a kocsiról, és megfelelt minden követelményemnek(80-as évek, GM, V8, benzin, hátsókerékhajtás) nem gondolkoztam rajta sokat és Sneider Laci barátunkkal el is mentünk érte, hogy a továbbiakban se legyenek unalmas napjaim 😀 Két hétig voltam amerikai autó nélkül. Aztán a próbaúton és hazafelé meglepődve tapasztaltam, hogy nem úgy reagál a gázadásra ahogy az Olds.

És én se úgy reagáltam. Mintha a gázpedálbowdennel húzták volna a számat a fülemig 😀 Rájöttem hogy ez a mosolypedál 😀 (A gépkocsi antidepresszánsként is javallott, beülsz, nyomsz egy kövéret, és úgy beszarsz hogy elfelejted a problémáidat! :D) De volt egyéb meglepi is hazafelé, ugyanis esős idő volt. A motor 5,0 V8 karbival, tuninggal, a váltó shiftkites automata(TH350), sperdifi. NEMKÉRDEZ! Szárazon se kell neki nagy gáz hogy keresztbeverje magát, gondolhatjátok az érzést a dízel után! 😀 Furcsa érzés volt, ijedten élveztem a történteket 😀

Másnap már azon gondolkoztam mit kéne rajta projektelni, bár az autó majdnem teljes felújításon esett át. Csináltam sok apró projektet rajta, amolyan csinosítgatást, de ami komolyabb az a villamosság, ami jelenleg is tart. Aztán igyekszek, hogy akciókész legyen mire jön a szezon, hogy idén még több találkozóra eljussak J

Fenntartása kb. harmadannyi mint az off autómnak, de ez az állítás csak akkor igaz ha nem nézzük a fogyasztást 😀 Hosszú távon az alja 12-13, de városba a 25 litert is elfogadja ha depressziós vagyok 😀

Üdv, Robi voltam, V8 beteg…

u.i.: Le az etanollal!!!

Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:

Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük