Zsolti / Dodge Stealth 3.0 R/T
Üdv, Zsolti vagyok és Ő lenne az én kis gépsasom. Kicsit kilóg a sorból, ugyanis nem egy tipikus amcsi verda. Benne japán szív dobog, Mitsubishi gyártotta amcsi piacra. Emiatt szegénykém világéletében alulértékelt volt. Az sem segített a helyzetén, hogy vele egy időben jelent meg a legendás Viper és így ki akart volna a garázsába egy 3000 köbcentis V6-os 200 lovas „rizsrakétát”, mikor lehetne egy ízig-vérig amcsi 8000 köbcentis V10-es 400 lovas is, nagyjából hasonló árban. Így nem is kapkodtak utána odakint. Viszont ennek köszönhetően nem sok szaladgál belőle az utakon, elég ritka típus. Tesójából a Mitsubishi 3000 GT-ből valamivel többet értékesítettek a világ többi részein.
Kapcsolatunk 2013 nyarán kezdődött, amikor is életem első autóját terveztem megvenni. Nem ilyesmiben gondolkodtam első körben, hanem valami hétköznapibb volt a cél. Aztán akkori kollégámnak volt egy ilyen, csak az övé a duplaturbós összkerekes fajta. Egy pénteki Nyíregyházi kocsikázós este után eldöntöttem, hogy előbb-utóbb kell nekem is egy ilyen. Pár napra rá szólt a srác, hogy van egy eladó, igaz csak a sima szívómotoros elsőkerekes, de első kocsinak pont elég is. Elmentünk megnéztük, de engem inkább akkor még a kíváncsiság hajtott, mintsem komoly vételi szándék. Aztán mikor megláttam és meghallottam a hangját ez egy pillanat alatt megváltozott. Az a tipikus szerelem első látásra érzés (komolyan, libabőr/heves szívdobogás), tudtam Ő az enyém lesz! Nem gondoltam volna, hogy lehet közel 250 km-en keresztül vigyorogni, de megtettem a hazafelé vezető úton(tuti aki látott az autópályán bolondnak nézett!). Azóta mint minden kapcsolatban nálunk is voltak hullámvölgyek, de kitartunk egymás mellett.
Mostanában sajnos már kevesebb időm van vele foglalkozni, ami meg is látszik rajta. Nem mai gép, folyamatosan igényelné a törődést. Sokszor megfordult a fejemben az évek alatt, hogy eladom és beszerzek valami hátsókerekes V8-as bitang vadállatot, de sosem vitt rá a lélek, hogy tényleg megtegyem. Szívemhez nőtt a kis dög. Majd lehet egyszer nézek mellé valamit egyéb szórakozás céljából, de addig biztosan megmarad nálam!
2016 szeptemberében egy Dombrádon megrendezett találkozón csatlakoztam a V8 Fanatics csapathoz, azóta igyekszünk minden közös programon részt venni többek között a fantasztikus baráti társaság miatt(pacsi minden tagnak!).
Így a végére pedig pár nyers adat:
Motor: 3.0 V6 24V (226Le)
Nyomaték: 278 Nm/4500 rpm
Motor pozíciója: Orrmotor, keresztben
Szelepvezérélés típusa: DOHC (felül vezérelt, felül szelepelt, dupla vezérműtengelyes)
Szelepek száma hengerenként: 4 db
Üzemanyagrendszer: Többpontos befecskendezés
Meghajtás: Elsőkerék
Sebességváltó: Manuális (5 fokozatú)
Gyártási év: 1991
Végsebesség: 235 km/h
Fogyasztás: 10-15 L/100 km (lábméret/mosoly függő)
Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:
Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.