Kisgé / Oldsmobile Cutlass 1964
Mindig szerettem volna egy big blockos autót. 2019-ben láttam meg egy hirdetést a mobile-n, amiben egy 1964-es Oldsmobile 442 szerepelt. Ez volt az első generáció, amiben gyárilag egy 330cui (5.4l) small block volt, de a tulajdonosa már beleműtött egy 1969 442-ből egy 455 cui (7.5l) big blockot. Azonnali szerelem, lecsaptam rá és három hét múlva már úton volt hazafelé Kölnből.
Az eladó elkezdte megépíteni az autót, belekerült a big block, aluhűtő, line lock (lezárható a hátsó fékkör), elég egyértelmű, hogy gumifüstre vagy gyorsulásra szánta a gépet (na arra nem való, kb. 100 az utazósebessége). Saját elmondása szerint először a kisebb motorhoz való 350-es váltó volt alatta, de azt gyorsan ledarálta a big block, ezután rakott bele egy két sebességes Power Glideot. Egy alapos felújítás után ez van alatta a mai napig. Ez egyébként elég vicces, kb. 30-nál rakja a kettest, és utána ki sem veszi. A motorban is van okosítás, hézagmentes gyűrűk kerültek bele (mértük a kompressziót, 12-14-es értékek), magas szívóteknő, nagyobb karbi, szóval elég jó erőben van. Az Olds big block alapban is egy elég nyomatékos motor, a leggyengébb verziója is lead 300 Nm-t már ezres fordulaton és 700 Nm a vége….ez pedig nem a leggyengébb verzió.
Amit tudni kell még róla, hogy bár benne volt az aluhűtő, de kellett hozzá egy külön keretet gyártatni, mert a levegő mindenhova ment, csak oda nem, ahova kellett volna. A gyári viszkóventillátort kiegészítettük két, nagy légszállítású elektromos ventivel, ami manuálisan kapcsolható. Kapott új vezetékezést, egy sperres hidat, és ki lett lakatolva. A négy új gumit már nagyon kívánta, úgyhogy ráment négy fehér feliratos Cooper Cobra. A belsejéhez nem nyúltam, sokan kérdezik, hogy nem akarom-e megcsinálni a szakadt üléseket. Nos, nem igazán. Nekem tetszik így. A gyújtáskapcsoló elcsesződött, nehezen találni, így bekerült egy nyomógombos indító/gyújtáskapcsoló/line lock kapcsoló/ventillátorkapcsoló egység, amúgy redneck módon.
A gép egyébként egy teljesen alapverzió, klíma nélkül, tekerős ablakokkal, de mégiscsak egy elég jó forma így kupéban, B oszlop nélkül. Gyári hijacker van alatta, a seggét meg lehet emelni egy kicsit, ez még hozzátesz a jó formához. A gyári 14es kerekek is 15ös dog dishes lemezfelnire lettek cserélve, ez is segíti, hogy ne nézzen ki annyira nyominak.
Ezúton is köszönöm Bütyinek a sok segítséget, nélküle nem lenne most így az autó, ahogy van.
Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:
Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.