Sándor / DODGE Ram Van 1989

Sziasztok!

Az én autóm története ’89 decemberében kezdődött, ekkor gördült le a kanadai Windsorban a futószalagról, ekkor még sima Cargo Vanként, mint az összes többi teherszállító truck. Vele kegyes volt a sors, mert rögtön Miamiba került, ahol az Aero Conversion INC vette kezelésbe. Kivágták az oldalát a nagy ablakoknak, csináltak egy jókora lyukat a tetőre is hogy érvényesülni tudjon az emelt tető, illetve telerakták plüssel és “multimédiával” az autót, hogy komfortosan utazhassunk. Az eredeti színe fehér/szürke/ezüst volt a plakettje szerint, de sajnos azt nem tudom hogy milyen lehetett a mintája.

Az amerikai előéletéről nem tudok semmit, de majdnem biztos vagyok benne hogy sokat utaztak gyerekekkel. Erre a több helyen előforduló szivargyújtó égésnyomokból következtetek, amik az üléseken vannak.

Amit tudok, hogy törötten került a vecsési Chrysler bontóba, a hátulja volt sérült. Ők rakták rendbe, fényezték át bordóra, és papírozták be 2003-ban.

Ezután nem nagyon használhatták az autót. Azt tudom hogy váltóhibás volt a kocsi, Karel meg is akarta venni, csak éppen nem volt alatta váltó. Valami váltót faragtak alá, így vette meg UnicumTomi barátom 2009-ben.

Ő aktívan használta, ment vele sok találkozóra, volt hogy befogta napira.

Én 2011 Február 5-én hoztam el tőle. Mérhetetlen volt a boldogságom, több év keresgélés és vágyakozás után sikerült megalkudnom Tomival. Eredetileg Ford buszt szerettem volna, (erről még a mai napig nem tettem le) de nem bántam meg hogy Dodge lett belőle. Nagyon szeretem! Az 5.2-es motor az OD-s váltóval nagyon szépen mozgatja a nehéz bódét. Lakatos barátommal gyártottunk rá 2 db 60-as kipufogót 1-1 Flowmaster dobbal, nagyon szép orgánuma lett az autónak.

Az elmúlt 12 évben folyamatosan arra törekedtem, hogy minél inkább az ízlésemre formáljam az autót. Szerencsére sok baja nem volt, nagyon megbízható autó. A szokásos kopó-forgó alkatrészek mellett a váltóját kellett felújítanom tavaly. Igazából már UnicumTomi is váltóhibásan használta, én is úgy hoztam el tőle, úgyhogy mondhatjuk hogy elég jól bírta 😃

Sajnos mostanra ledobta a fényezését teljesen, pár helyen lakatolni is kellett. Most épp úgy állunk, hogy ki van lakatolva, és készül rá a fény. Vannak terveim külsejét, belsejét és hajtásláncot illetően is, már csak pénz, idő és energia kell hozzá 😃

A beltérről is ejtenék pár szót, elvégre ennek a tárgyaló busznak a belsejében rejlik a varázsa.

Az autó 7 személyes. Van benne 4 db forgatható karfás fotel, illetve hátul egy ággyá nyitható kanapé. Ha hátrafordítom a középső sorban levő foteleket, akkor egy 200*160-as ágyat ad ki. Ezen már azért elférünk 😈 Körbe vannak díszfények, mindenfele fabetétek, a hátsó részlegnek van tévéje, és külön fülhallgató kiállás mindenhol, ahol választhatsz az első rádió, a hátsó rádió, a TV és az aux bemenet között. Persze a hangszórókon is lehet váltani hogy ezek közül mi szóljon 🙂 Az ablakokon kétlépcsős sötétítő roló van, egyik csak szűri a fényt, másik viszont teljesen sötétít. Eredetileg van benne külön hátsó klíma is, de mára semmi klíma nem megy rajta 🙁 Egyszer talán ezt is talpra fogom állítani.

Rengeteg kaland és emlék fűz hozzá, nagyon sok barátommal köt össze, több ezer megtett kilométer van a hátunk mögött. Voltak szebb és problémásabb napjaink is, egyszer majdnem el is adtam egy Econoline miatt. Szerencsére mindig kitartottam mellette, és ezt meg is hálálja.

Azt még nagyon fontos megemlítenem, hogy apukám nélkül nem tudtam volna szert tenni az autóra! Köszönöm Neki ezúton is 🖤

Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:

Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük