Jocó / 2006 Cadillac Escalade ESV (Escalady)

A 90-es évek végén az autógyártók felismerve az egyre nagyobb vásárlói igényt pickup/suv iránt, elkezdtek luxus suv-okat is gyártani. Ebbe a versenybe szállt be a GM 1998 augusztusában a Cadillac Escalade-del. Az első generáció sikerén felbuzdulva (több mint 50.000 értékesített példány 2 év alatt csak az USA-ban) a GM 2001 januárjában bevezette a második generációját az Escalade-nek, melyet 2007-ig gyártottak. Az első generációval ellentétben (ahol egy motor és egy karosszéria változat volt elérhető) a második generációs Escalade már 2 féle benzines erőforrással (5,3l és 6.0l) volt kapható és 3 féle karosszériaformával. Az első generációs SUV formához érkezett egy pickup kivitel (EXT) és egy hosszított (ESV változat). A GM híres volt arról, hogy extrák sokaságával szerette kihangsúlyozni, hogy a Cadillac a zászlóshajójuk, így az akkoriban elérhető extrákat igyekeztek mind bezsúfolni az Escalade-be is.

A teljesség igénye nélkül néhány érdekesebb extra:

  • Légrugós futómű, elektronikus menetstabilizálóval
  • Keréknyomás ellenőrző szenzor
  • Fényérzékelős automatikus világítás
  • Fűthető, hűthető pohártartók
  • Ülés fűtés, szellőztetés az elektromosan állítható ülésekben, melyeknél kompresszoros deréktámasz segíti megtalálni a kényelmes üléspozíciót
  • 3 zónás digitális klíma
  • Elektromosan állítható pedálsor
  • Bose hifi, gyárilag DVD lejátszós, navigációs fejegységgel, tetőmonitorral
  • OnStar amely egy távoli diagnosztikai rendszer beépített biztonsági, sürgősségi kommunikációval

Ez a konkrét típus egy utolsó szériás második generációs, hosszított (5,62m hosszú), 8 személyes verzió 6 literes V8-as benzines erőforrással, ami 345 lóerős és 515 Nm-es nyomatékkal. A váltója egy strapabíró 4L65-E kódjelű 4 sebességes automata váltó. A hajtást tekintve ez a példány állandó összkerék hajtással van ellátva (létezett kapcsolható összkerekes verzió is). Cadillachez hűen nem egy ordító fenevad, hanem egy csendes cirkáló, ami megold mindent erőből.
Az autó 2006-ban PHOENIX-ben került először forgalomba, és élete első 2,5 évében az USA útjain rótta a mérföldeket. 2008 év végén egy aukció keretében vásárolta meg egy magyarországi kereskedő, így az autó 2009 év elején érkezett kishazánkba.

Hozzám 2019 év végén került az autó. Előtte egy 80-as Chevrolet Caprice volt a hobby autó a családban, de kellett egy nagyobb, a mindennapokban jobban használható amerikai autó és mivel a pickupok, SUV-ok világa eddig kimaradt az életemből, de mindig is vágytam rá, így adott volt, hogy milyen irányban keresgéljek új „szerelmet” 🙂
Amikor először megláttam élőben az autót nem volt meg a nagy szerelem, mint a korábbi amerikai autóimnál, ám amikor megláttam, hogy a gyári lábtörlő szőnyegre is van rakva még egy szőnyeg gondoltam a gondos tulaj és a leinformált valós km elég ok, hogy okával megnézzem az autót. Na és amikor vezettem, akkor beleszerettem a személyautós kényelembe a terepjárós képességekkel.

Az átlagemberek részéről három jellemző tévhittel találkoztam, amit szeretnék megcáfolni:

  • Fogyasztás: átlagban mondható, hogy vegyes használat mellett 16 litert eszik 100km-en. Lendületes vezetés esetén is max 18,3l/100km-t mértem. Igen tudom erre sokaknak kerekedik a szeme, de ha azt nézem, hogy ez egy majd 3 tonnás közel 350 lóerős teleextrázott 8 személyes összkerekes suv és „csak” annyit eszik, mint egy zsiguli, akkor ebben a kontextusban már nem is annyira vészes.
  • Alkatrész: ha kellően utána jársz, akkor semmivel sem drágább, mint bármilyen más autó. Néhány példa: rendeltem 2db ködlámpát égővel (11600Ft volt szállítással), a bal hátsó ajtóból hiányzott egy fényvisszaverő prizma (2360Ft volt két darab szállítással), olajszűrő (1-10 dollárig), első fékbetét szett (10-40 dollárig), légszűrő (4-16 dollárig)…
  • Parkolás: Na ez egy érdekes kérdés, mert ugye ha az elméletet, száraz számokat nézem, akkor a magyar parkoló mérete 2,3-2,5m x 5-5,5m és ehhez képest van egy 2,02×5,62m-es monstrum amit be kell gyömöszölni az adott helyre. A gyakorlat viszont azt mutatja, hogy mivel általában vagy az elejét, vagy a hátulját túl lehet lógatni a padkán, így gond nélkül elfér egy kellően ügyes sofőr másodpercek alatt beáll bárhova az agyon szervózott kormány tekergetésével.

Lady nagyon hamar belopta magát a család szívébe így reméljük, hogy még jó sokáig hű társunk lesz. És hogy ez így is legyen megvannak a tervek, hogy mit alakítgatunk át a közeljövőben az autón. Elsőnek pl: a ködlámpát cseréltem vissza a gyárira (képeken, videón még nem látszik), de már a szép nagy, nyári krómfelnik is csak a jó időre várnak.

Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:

Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük