János (John_Deere) / Ford F-350 Super Duty 2006
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/02/dt-szj-1.jpg?fit=1024%2C683&ssl=1)
Autóm, név szerint Kisdög (vagy egy ideje Dögvész), korántsem rövid történettel rendelkezik.
A Ford F-series, azaz F-széria nagyon régóta a gyár húzóplatformja, a nagy pocsolyán túl az 50-es évek eleje óta létező kategória, mely magában foglal könnyű és közepes pick-up-okat (F150-F250-F350) sőt, 1977 óta a legtöbbet eladott pickup, 1986 óta a legtöbbet eladott jármű az Egyesült Államokban.
A 2000-es évek beköszönte után, míg jellemzően, a “legkisebb” F150-et benzines motorokkal vásárolják odakint, a némileg nagyobb, közös platformon osztozó F250-F350-et, bár lehet kapni benzines motorral is, még odakint is sokan veszik az 1994 óta a Ford -javarészt saját fejlesztésű- Powerstroke dízel motorjával, mely kellően nyomatékosabb benzines társainál, és tartósan kevesebb a fogyasztása is.
Ehhez tegyük hozzá gyorsan, ennek ellenére is közel 20 literes fogyasztásokról beszélünk…
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/02/dt-szj-3.jpg?resize=640%2C426&ssl=1)
Szóval Dögvész is ide tartozik, 6 literes, V8-as, turbódizel motorja a gyári adatok szerint 325 lóerőt és 773 Nm-t adott le 4200-as fordulaton.
Ez egy olyan teljesítmény, melyhez erősen kellett az akkoriban fejlődő közös nyomócsöves (common-rail) üzemanyag-adagolási technika, melynek tömör lényege, hogy az üzemanyagot iszonyatos nagy, akár 2000 bar-os nyomással fecskendezi be az égéstérbe egy szivattyú, mely így komoly szintlépés a motorok teljesítményének fejlődésében.
Mindennek persze ára is van de erről később…
![](https://i1.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/02/dt-szj-5.jpg?resize=640%2C426&ssl=1)
Második USA autóm ez a pick-up. Korábban volt egy Mustang-om, de lévén mezőgazdaságban dolgoztam, akkoriban nem volt sok szabadidőm sem és lehetőségem sem kihasználni, így gondoltam egy amerikai “pipu”-ra, melyet kapcsolható összkerék-hajtása lévén akár munkára és nem túlzó fogyasztása miatt napi szinten is tudnék használni.
Itthon kevés jó ajánlat volt dízel szinten akkoriban.
A Dodge RAM-ekben soros 6 hengeres dízel motor volt, én ragaszkodtam a V8-hoz, így maradtam a Ford-nál és jelen tárgyunk autójánál.
Emellé jön az, hogy sikerült egy limitált, a Ford-Harley Davidson 100 éves centenáriumára kiadott széria tagjára szert tenni, mely főként csak külső és belső plusz megjelenési csomagot takar, illetve 20 colos kerekeket például.
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/02/dt-szj-6.jpg?resize=640%2C426&ssl=1)
Itt térjünk vissza arra, hogy külföldi, illetve itthoni fórumokon is lehet találkozni azzal a ténnyel, hogy a Ford ezen dízel motorjai megbízhatatlanok és jellemzően sűrűn meghibásodnak, főként az alkalmazott új technikai alkatrészek miatt, vagy akár hengerfej-problémák adódhatnak a nagy hőtermelés miatt stb..
Én 2014 nyarán,kb. 170.000 km-rel vásároltam az akkor már 8 éves autót, most tartunk kb. 250.000 km-nél és szerencsémre eddig a motorral nem volt nagy gond.
Szervóval vagy más dolgokkal már igen, de az egy másik történet.
![](https://i0.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/02/dt-szj-4.jpg?resize=640%2C426&ssl=1)
Előző tulajdonosától kaptam az autóhoz a Bully Dog típusú, utólag beszerezhető OBD-2es készüléket, mellyel akár menet közben, bármikor lehet váltani az azon előre telepített több motorvezérlés között.
Ezek közül a “Performance” módban a gyártó szerint akár 420 lóerőt és 840 Nm-es nyomatékot is elérhetünk, melyet főként a V8 Fanatics leveleki találkozóin szoktam megmutatni, milyen az, mikor nem számit a 3,5 tonna súly és a majdnem 30centi széles gumi egy ponton túl…
Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:
21.V8 Fanatics Amerikai autóstalálkozó Levelek 2024 augusztus 18.
20.V8 Fanatics Amerikai autóstalálkozó Levelek 2024 július 6.
Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.
![](https://i2.wp.com/v8fanatics.hu/wp-content/uploads/2020/01/road-sign-v8-dreamteam.jpg?resize=640%2C427&ssl=1)