János (John_Deere) / Ford F-350 Super Duty 2006

Autóm, név szerint Kisdög (vagy egy ideje Dögvész), korántsem rövid történettel rendelkezik.
A Ford F-series, azaz F-széria nagyon régóta a gyár húzóplatformja, a nagy pocsolyán túl az 50-es évek eleje óta létező kategória, mely magában foglal könnyű és közepes pick-up-okat (F150-F250-F350) sőt, 1977 óta a legtöbbet eladott pickup, 1986 óta a legtöbbet eladott jármű az Egyesült Államokban.
A 2000-es évek beköszönte után, míg jellemzően, a “legkisebb” F150-et benzines motorokkal vásárolják odakint, a némileg nagyobb, közös platformon osztozó F250-F350-et, bár lehet kapni benzines motorral is, még odakint is sokan veszik az 1994 óta a Ford -javarészt saját fejlesztésű- Powerstroke dízel motorjával, mely kellően nyomatékosabb benzines társainál, és tartósan kevesebb a fogyasztása is.
Ehhez tegyük hozzá gyorsan, ennek ellenére is közel 20 literes fogyasztásokról beszélünk…

Szóval Dögvész is ide tartozik, 6 literes, V8-as, turbódizel motorja a gyári adatok szerint 325 lóerőt és 773 Nm-t adott le 4200-as fordulaton.
Ez egy olyan teljesítmény, melyhez erősen kellett az akkoriban fejlődő közös nyomócsöves (common-rail) üzemanyag-adagolási technika, melynek tömör lényege, hogy az üzemanyagot iszonyatos nagy, akár 2000 bar-os nyomással fecskendezi be az égéstérbe egy szivattyú, mely így komoly szintlépés a motorok teljesítményének fejlődésében.
Mindennek persze ára is van de erről később…

Második USA autóm ez a pick-up. Korábban volt egy Mustang-om, de lévén mezőgazdaságban dolgoztam, akkoriban nem volt sok szabadidőm sem és lehetőségem sem kihasználni, így gondoltam egy amerikai “pipu”-ra, melyet kapcsolható összkerék-hajtása lévén akár munkára és nem túlzó fogyasztása miatt napi szinten is tudnék használni.
Itthon kevés jó ajánlat volt dízel szinten akkoriban.
A Dodge RAM-ekben soros 6 hengeres dízel motor volt, én ragaszkodtam a V8-hoz, így maradtam a Ford-nál és jelen tárgyunk autójánál.
Emellé jön az, hogy sikerült egy limitált, a Ford-Harley Davidson 100 éves centenáriumára kiadott széria tagjára szert tenni, mely főként csak külső és belső plusz megjelenési csomagot takar, illetve 20 colos kerekeket például.

Itt térjünk vissza arra, hogy külföldi, illetve itthoni fórumokon is lehet találkozni azzal a ténnyel, hogy a Ford ezen dízel motorjai megbízhatatlanok és jellemzően sűrűn meghibásodnak, főként az alkalmazott új technikai alkatrészek miatt, vagy akár hengerfej-problémák adódhatnak a nagy hőtermelés miatt stb..
Én 2014 nyarán,kb. 170.000 km-rel vásároltam az akkor már 8 éves autót, most tartunk kb. 250.000 km-nél és szerencsémre eddig a motorral nem volt nagy gond.
Szervóval vagy más dolgokkal már igen, de az egy másik történet.


Előző tulajdonosától kaptam az autóhoz a Bully Dog típusú, utólag beszerezhető OBD-2es készüléket, mellyel akár menet közben, bármikor lehet váltani az azon előre telepített több motorvezérlés között.
Ezek közül a “Performance” módban a gyártó szerint akár 420 lóerőt és 840 Nm-es nyomatékot is elérhetünk, melyet főként a V8 Fanatics leveleki találkozóin szoktam megmutatni, milyen az, mikor nem számit a 3,5 tonna súly és a majdnem 30centi széles gumi egy ponton túl…

Megnéznéd élőben is?
Akkor ne hagyd ki a következő találkozónkat:

Nézz szét a V8 Fanatics garázsban: V8 Dream Team.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük